Reklamacje i zwroty

Reklamacje

Wszelkie reklamacje związane z towarem lub realizacją umowy sprzedaży, klient może składać
w dowolnej formie.

  • pisemną na adres:

    EkoMrówka Łukasz Mrówka
    ul. Zielona 16/5
    44-335 Jastrzębie-Zdrój
    tel. 692-360-431

  • mailowo na adres: sklep@ekoforemki.pl

  • telefonicznie: +48.692360431

 

W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji zalecamy umieszczenie w formularzu następujących danych: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, przedmiot reklamacji oraz numer zamówienia (jeżeli jest to możliwe), wraz ze wskazaniem żądania klienta, wszelkie okoliczności opisujące wadę, datę stwierdzenia wady, oraz o ile to możliwe zdjęcia wady (w przypadku złożenia reklamacji za pośrednictwem maila).

 

W ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkujemy się do reklamacji.

 

Jeżeli towar ma wadę, klient może:

 

  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że uda nam się niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta wymienić towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunąć.

 

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez nas albo nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez nas usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez nas.

 

  • żądać wymiany towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Jesteśmy zobowiązani wymienić towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla klienta.

 

Możemy jednak odmówić zadośćuczynienia żądaniu klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży towaru wadliwego w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosimy my.

 

Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres:

EkoMrówka Łukasz Mrówka

ul. Zielona 16/5
44-335 Jastrzębie-Zdrój
tel. 692-360-431

W wypadku klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia pokrywamy my.

Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru klientowi.

 

 

WZÓR PISMA REKLAMACYJNEGO 

Imię, nazwisko

Adres konsumenta:

EkoMrówka Łukasz Mrówka

ul. Zielona 16/5

44-335 Jastrzębie-Zdrój

NIP: 6332175141                                                                                                                    

 Reklamacja towaru

 

   Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie towar i dostarczony w dniu ………… jest wadliwy. Wada polega na ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu …………………………………… Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, żądam:

 

  • wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1)
  • nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1)
  • obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto …………../przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1)
  • odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….* (art. 560 § 1)

 

                                                                                                                        Z poważaniem

*niepotrzebne skreślić

 

Zwrot produktów

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zamówionego towaru, masz prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Dotyczy to wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się tylko do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. 

Uprzejmie prosimy, by zwracany przedmiot był w takim samym stanie, w jakim go Państwo otrzymali. Istnieje możliwość zwrotu przedmiotu w ramach omawianego uprawnienia bez względu na fakt używania przedmiotu, a nawet ewentualnego jego uszkodzenia przez kupującego.

Należy podkreślić, że w takim przypadku kupujący „ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”. Oznacza to, że kupujący bez obaw może sprawdzić sprawność przedmiotu w taki sposób, jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli jednak przekroczy ten dozwolony zakres sprawdzenia, może zostać obciążony kosztami utraty części wartości zakupionego towaru.

 

Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu:

  1. Odeślij zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie i w oryginalnym opakowaniu wraz z całą jego zawartością.
  2. Dołącz do przesyłki pisemne oświadczenie, w którym zawrzesz chęć zwrotu produktu, a także numer konta, na które zostanie przekazany zwrot pieniędzy.
  3. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania Twojej przesyłki, sprawdzimy stan przekazanego produktu (czy nie nosi śladów użytkowania pomniejszających jego wartość, czy nie został uszkodzony lub zniszczony, czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu z całą jego zawartością).
  4. Na Twój adres e-mail prześlemy informację o potwierdzeniu otrzymania zwrotu produktu. Na załączony numer konta w ciągu 7 dni zostanie dokonany zwrot pieniędzy. 
  5. Odstępując od umowy, kupujący odsyła towar zawsze na swój koszt. Sprzedający natomiast jest zobowiązany do zwrotu kosztu przedmiotu wraz z kosztami pierwotnej przesyłki w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy wyszczególnionego w ofercie.

Przykład: Cena foremek to 30 zł, koszt przesyłki kurierskiej to 16 zł. W razie odstąpienia od umowy sprzedawca powinien nam zwrócić koszt zakupu towaru: 30 zł oraz koszt najtańszej wysyłki dostępnej w formularzu dostawy: np. 8,99 zł. Kupujący zwraca towar na własny koszt. 

 

Adres do wysyłki zwracanego towaru:

EkoMrówka Łukasz Mrówka

ul. Zielona 16/5

44-335 Jastrzębie-Zdrój

tel. 692-360-431

 

Wzór formularza zwrotu:

Adresat: EkoMrówka Łukasz Mrówka 

adres do zwrotu: ul. Zielona 16/5; 44-335 Jastrzębie-Zdrój

e-mail kontaktowy: sklep@ekoforemki.pl

 

– Ja/My(*), ……………………………………………………………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/ o świadczenie następującej usługi(*)

 

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

 

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

 

– Adres konsumenta(-ów)

 

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data:

 

 

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

EkoForemki - ul. Mazowiecka 4 (siedziba sklepu) | ul. Zielona 16/5 (siedziba firmy) | 44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl